First slide

Kerékpár kaland olasz módra

Ha a kerékpározás és Olaszország a kedvenceid közt van akkor van egy jó hírünk.

Talán Európa egyik legszebb kerékpárútja épült meg a Garda-tó körül 140 km hosszan. Ezen az úton minden megtalálható amire egy kerékpáros kalandtúrához szükség van. Izgalmas, víz felett haladó szakaszok, sziklák közt kanyargó "ösvények" vagy meredek részek az extrémebb kihívásokra vágyóknak. Itt feledhetetlen élmény a kalóriaégetés.

140

KILOMÉTER

7800

KALÓRIA

First slide

Egészséges gyaloglás

A gyaloglás ideális mozgásforma túlsúlyosoknak, mivel anélkül segít elérni és megtartani az optimális testsúlyt és a megfelelő erőnlétet, hogy túlságosan igénybe venné az amúgy is megterhelt ízületeket.

Csak ajánlani lehet minden ülő munkát végzőnek, mivel sikerrel ellensúlyozhatja az ülő életmód hátrányait, ellensúlyozhatja az ebből fakadó egészségügyi problémákat, a magas vérnyomást, magas koleszterinszintet, segíthet elkerülni a kettes típusú cukorbetegséget és a szívbetegséget is. Még a rendszeres könnyű séta is jótékony hatású, akkor is, ha látványos eredményt, jelentős súlycsökkenést, izmosodást esetleg nem is tudunk felmutatni általa. Az erőnlétet és a testtartást javítja, az izmokat tónusosabbá teszi, a tüdőkapacitást növeli, a vérkeringést serkenti, így a sétáló frissebbnek, energikusabbnak érzi magát, jobban, mélyebben alszik, kevésbé lesz fogékony a fertőző betegségekre, megfázásokra is. A rendszeres gyaloglással nemcsak a testünknek teszünk jót, hanem feltöltődhetünk energiával is, nemcsak az erőnlétünket, hanem a hangulatunkat is javíthatjuk vele.

6

KILOMÉTER

360

KALÓRIA

First slide

Lépcsőfitness

A lépcsőzés egy fokkal nehezebb, mint a sík terepen végzett gyakorlatok. A jó hír az, hogy a lépcsők mindenütt ott vannak, bármerre megyünk! Ha úgy érzed, hogy itt az idő, vágj bele nyugodtan ha valahol belebotlasz egy lépcsőbe.

Nem kell egyből tizenöt perces gyakorlattal kezdened, indíts nyugodtan a 4 perces verzióval

Aki emeletes házban lakik, szerencsés. Szerencsés, mert egy kitűnő lehetőséget kap a lépcsős edzésekhez, ami az egyik legjobb kardiógyakorlat.

Mindannyian ismerünk olyanokat, akik kifejezetten ódzkodnak a lépcsőzéstől, a „monoton meneteléstől” fel és le, számukra, íme, néhány jó tanács!

Annak, aki nem szeret lépcsőzni, ezeket szükséges szem előtt tartania:

– rövid idő alatt sok kalóriát lehet elégetni

– szuperül formálja a lábat, a feneket

– fejleszti az állóképességet, az egyensúlyt

– javítja a vérkeringést

– mérsékli a vérnyomást

– fokozza a szív és a tüdő teljesítőképességét

és, ami a jelenlegi helyzetben különösen fontos, hogy jót tesz mentálisan, endorfint szabadít fel, kiváló stressz levezető hatása van, csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát.

2

KILOMÉTER

850

KALÓRIA

First slide

Ki a szabadba

Unod már ugyanazokat a köröket róni a Margit-szigeten vagy a közeledben található rekortán pályán? Eleged van az utcák túlzsúfoltságából és abból, hogy a szűk járdákon állandóan az el-elmélázó sétálókat kell kerülgetni? Egyhangúnak találod már a sík aszfalton való futást? Ha határozott igen a válasz, akkor rakd félre a benned lévő kétségeket és szabadulj ki a természetbe! Próbáld ki a terepfutást!

A terepfutás menő. Az utóbbi években egyre többet és többet hallunk róla, egyre népszerűbb alternatívája lesz az aszfalton kezdő, de kihívásokat kereső futók körében. És ez jól is van így, biztató a tendencia. Sőt, sokkal egészségesebb lenne, ha kint, a természetben, parkokban és erdőkben futnánk inkább, mint a nagyvárosok rossz levegőjű környezetében. Tudjuk, nem mindenki teheti meg, hogy csak úgy kiszalad a városból, mert van, hogy nincs hova - nincs, vagy csak nagyon messze akad pár lejtővel és emelkedővel tarkított dombocska, de aki teheti, ne szalassza el a lehetőséget!

10

KILOMÉTER

1100

KALÓRIA

SIENA MAGYARORSZÁG KFT.
1095 Budapest, Ipar utca 5.

Hotline:+36 29 656-120
E-mail: info@sienamagyarorszag.hu

Minden jog fenntartva © Siena Budapest Kft.